torsdag 1. oktober 2009

Yext høyner $ 25M for å hjelpe lokale bedrifter får mer kunde ringer

Yext, en oppstart prøver å tilby mer effektiv reklame og analyser for lokale bedrifter, har reist 25 millioner dollar i nye midler. New York-selskapet lanserte sin nye tjeneste Yext Calls, på TechCrunch50 konferansen for to uker siden. Produktet er basert på to ideer - som de fleste lokale virksomheter vil heller få en kunde telefonsamtale enn et klikk på hjemmesiden deres, og at bedriften å plassere annonsen bare skal betale for samtaler som kan faktisk gjøre dem penger. Så når noen annonserer med Yext, får de en liste på Yext.com, samt YellowPages, Topix, og andre nettsteder, som dirigerer potensielle kunder til å ringe et spesielt nummer. Når noen ringer dette nummeret, de er knyttet til virksomheten som normalt, men samtalen er også registrert, analysert og transkribert. Yext oppretter en e-stil innboks hvor samtaler er kategorisert og søkbart, noe som gjør dem mye lettere å spore. Og du bare må betale for samtaler som faktisk leverte det du ville, for eksempel en ordre for en bil reparasjon, ikke for tilfeldige samtaler fra telemarketers. Yext fikk mye positiv buzz på TechCrunch konferansen, ikke bare fordi folk likte sine ideer, men også fordi det står at den allerede gjør $ 20 millioner i årlig omsetning. Den nye finansieringen ble ledet av institusjonelle Venture Partners, med deltakelse fra eksisterende Backer Sutter Hill Ventures. Yext tidligere løftet 3,5 millioner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar