torsdag 29. oktober 2009
Co-drivere ønsket: MIT, Volkswagen opprette ultimate oversikten assistent
AIDA, the Affective Intelligent Driving Agent, uttales Ja-ja-da, tre stavelser. Dashbord-montert kjører kompis ser ut som en krysning mellom Star Wars ekstra og Kevin Spacey er Gerty personlige ledsager i filmen Moon, strippet ned til et hode-lignende grensesnitt som snakker til deg mens du kjører. AIDA legger mye prosessorkraft og programvare Smarts å gjøre noe som synes enkel: Det optimaliserer du kjører ruten hjem med tre fordeler fremfor å gjøre det selv: Først AIDA får sanntids trafikkinformasjon oppdateringer. Andre, ikke AIDA ikke bli distrahert eller glemsom måten et menneskelig sjåfør eller assistent ville. Tredje, ikke AIDA ikke bare smette unna trafikkorker. Det er smart om oppgavene du må utføre som en driver. Det merker at du er veldig lite gass, og styrer du en bensinstasjon før guide deg til en matbutikk som lar deg komme hjem i tide til å starte middag. Denne typen i bilen assistent har vært langt mer populær enn jeg hadde ventet, fordi jeg hater alltid være planlagt. (Det er derfor jeg er forfatter i stedet for en administrerende direktør.) Jeg er avvikende, men. Navigational assistenter er raske å bli som standard som iPod dokkingstasjon i nye biler. Blant Media Lab mange demo prosjekter synes dette er garantert å komme i den virkelige verden som arbeidende produkt.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar