mandag 26. oktober 2009
Facebook omdreininger opp deling av funksjoner for å bli et innhold hub
Facebook er overhaling dens deler funksjoner, å styrke selskapets posisjon som en begynnende innhold knutepunkt for web. Selskapets lanserer en ny aksje knapp (tilsvarende Tweetmeme's retweet knappen) som viser en levende teller hvor mange ganger en del av innholdet er delt på sosiale nettverk området. Det er også lansere nye analyser for utgivere å vise hvor mange mennesker som delte på lenken "likte" historien, kommenterte det og klikket på linken. Tanken er å sette opp en dydig syklus som gjør informasjonen som passerer gjennom Facebook mer interessant og relevant for brukerne og i sin tur til å lede trafikk igjen ut til partnere. Facebook vokser i størrelse i forhold til destinasjoner som Google news søke etter innhold aggregering - to milliarder stykker av innhold deles hver uke. Facebook sa at Tech News aggregator Techmeme allerede bruker sine analyser av data for å velge de beste historiene. URL shorteners bit.ly og awe.sm er også å gjøre bruk av Facebook data for å se på URL trafikken og gi utgivere bedre analyser. Teamet på awe.sm faktisk bygde sine egne uoffisielle Facebook sharecount knappen tidligere i år - så Facebook's learning fra fellesskapet sine og bringe noe svært krevde funksjoner i huset.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar