tirsdag 22. september 2009
DEMO: Traackr tall ut hvem som er hvem på nettet for markedsførere
Inside sosiale nettverk, blogger og Twitter er en veritabel gullgruve av informasjon om hvem som har innflytelse og hvordan folk distribuere meldinger gjennom et fellesskap. Traackr ønsker å utnytte det ved å lansere sin "A-liste" eller "Authority List", som kan returnere de mest innflytelsesrike personer på nettet for et gitt emne. Det er annonserer tjenesten i dag på DEMOfall 09, teknologien konferansen co-produsert av VentureBeat. Traackr har ikke gitt noen detaljer om sine algoritmer, men andre Twitter søker tjenester vanligvis inkludere faktorer som forholdet mellom en brukers tilhengere til hvor mange personer de følger og hvor ofte deres ideer er retweeted eller delt. Det er en idé om at hvis det gjøres riktig, kan snu konvensjonelle PR og markedsføring på hodet. I reklamebransjen har gjort skritt i denne retningen ved frierføtter bloggere og innflytelsesrike Twitterers for kampanjer, men en markedsleder som gjør det enkelt og effektivt å finne ut som å nå ut til har ikke kommet ennå. Traackr har bygget opp en konsulentvirksomhet med klienter som Honda, men "A List" representerer et skritt mot en mer skalerbar svar på problemet. The Boston-baserte oppstart er selvfinansierte.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar