onsdag 30. september 2009
Nvidia's iRay viser naturtro grafikk, strømmet fra skyen
Nvidia viste ut en måte for grafikk aficionados å tappe ressursene i cloud computing å gjengi svært realistisk grafikk bilder. Berlin, Tyskland-baserte mentale bilder delingen av Nvidia viste av sin iRay teknologi, som kan trykke på en klynge av grafikk-fokusert servere i et datasenter å gjengi en livaktig 3D-bildet på en skjerm som er langt unna. Teknologien kan hastigheten den kreative prosessen for produktdesignere, ingeniører og kunstnere ved presist simulere deres 3-D kreasjoner. Det er en sky-rendering tjeneste som ikke er i motsetning til rivalen AMD Fusion Render Cloud annonsert av Advanced Micro Devices i januar. Med det kan profesjonelle grafikere få tilgang til dataressurser som kan gjøre 3-D bilder på minutter istedenfor timer uten at kvaliteten og mengden detaljer i et bilde, sier Jon Peddie, grafikk analytiker i Jon Peddie Research. Jen-Hsun Huang, toppsjef i grafikk chip maker Nvidia viste av teknologi, på selskapets GPU Technology Conference i San Jose, California, i dag. Michael Caplan, en grafikk forsker, viste en nøyaktig modellert 3-D bilde av et rom (ovenfor) som lignet et kontor plass i den virkelige verden. Han viste hvordan han kunne forandre sollyset nivå og ved hjelp av iRay teknologi, umiddelbart gjøre endringene i scenen. Huang sa at forbrukere til slutt vil ha tilgang til denne typen teknologi. Den iRay teknologien kan dermed redusere kostnadene ved å lage foto-som 3-D bilder. Mentale bilder ble grunnlagt i 1986 og ble kjøpt opp av Nvidia.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar