torsdag 24. september 2009
Spigit lar selskapene finner gode ideer i Microsoft Sharepoint
Et selskap kalt Spigit har bygget nettsteder for mer enn 2 millioner bedrifter for å samle ideer fra ansatte og kunder. Nå sier det er håp om å nå et enda større publikum ved å folde sin idé samling verktøy i Microsoft Sharepoint, programvare giganten populære teknologien for business samarbeid. Microsoft sier Sharepoint passerte 1 milliard dollar i omsetning i fjor, og det har kalt Sharepoint den raskest voksende produkt noensinne. Likevel, Sharepoint mangler, sier Spigit grunnlegger og Chief Technology Officer Padmanabh Dabke. "De fleste av Fortune 500-selskaper har benyttet Sharepoint i en eller annen måte," Dabke sier. "Typisk bruken er begrenset til alle slags ulike avdelinger som bruker den for dokumenthåndtering, kanskje kombinert med prosjektledelse i enkelte områder. Men det er ikke den dybden som Spigit går i form av støtte ideation. " Opprette et sted der gruppemedlemmer kan legge inn ideer er enkelt, legger han til, men finne ut hvordan du kan sortere ideer og sørge for at de beste blir lagt merke til er vanskeligere. Spigit for Sharepoint tillater ledere å gå til en IdeaPoint fanen i SharePoint, og se data - som et dashbord med varmt tema, et rykte scoring system for ansatte, eller verktøy for å bygge din egen arbeidsflyt for å velge de beste ideene. Spigit planlegging å annonsere enda tettere integrasjon mellom SharePoint og Spigit funksjoner i de neste månedene, sier Dabke. For nå, skjønt, det er også en del av en bredere selskapets strategi for å sette produktet i miljøer som bedrifter allerede bruker. Spigit er basert i Pleasanton, Calif Its kunder omfatter IBM, Pfizer, og Wal-Mart.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar