tirsdag 22. september 2009
DEMO: Infochimps lar brukerne dele og selge data
Data er vanskelig å finne, bruke og koble til. Infochimps forsøker å organisere verdens gratis og kommersielle data i et oppbevaringssted merket med innhold, mening og kilde. Nettsiden, offentliggjort på DEMOfall 09, lar brukerne selge sine kommersielle data på vilkår de velger og til en pris de setter. De kan dele dataene gratis uten å måtte bære byrden av hosting og båndbredde kostnader. The Austin, Texas-baserte selskapet incentivizes brukerne å samle, bevare og kapellan sine data. Market forskere og andre som selger store rapporter med massevis av data vil trolig bli primære selgere på området. Tre gründere inkluderer Dhruv Bansal, Joseph Kelly, og Flip Kromer. Selskapet førte opp eksempler på noen forske data om krigen i Irak. At data kan knyttes til rapporter med data på statens utgifter i Irak og antall amerikanske tap. Nettstedets hovedside er koden skyer som har data populære søk og samlinger. Dette selskapet hadde bare 90 sekunder å snakke om det som tilbys. Men fyren stemme er silkeaktig og glatt. Han kunne trolig selge data relatert til kugjødsel.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar