søndag 27. desember 2009

NowPlaying.fm legger sangen linker til # nowplaying tweets

Ifølge oppstart nowPlaying.fm, Twitter-brukere poste 650000 tweets per dag som inneholder hashtag # nowplaying, etterfulgt av navnet på en sang som brukeren lytter. Det er bare ett problem: Disse kodene sjelden inneholder en link til sangen, så andre Twiiter brukere kan gå lytte til det selv. NowPlaying.fm er et musikk-search-and-play-tjeneste i stil med GrooveShark eller sent imeem, som ble absorbert inn MySpace Music tidligere denne måneden. Men det kobles til Twitter til å dele musikken du lytter til med hele Twittersphere - ikke bare som en tittel, men som en spillbar sang kobling. Det fungerer slik: Du kan registrere deg for en nowPlaying medlemskap. Du pålogging til nowPlaying nettside og søke i nettstedets database med musikk. NowPlaying viser ti søke kamper, og lar deg ding noen som Arent rett sang treff for søket, for å forbedre systemets nøyaktighet over tid. Du kan spille disse sangene, eller legge dem til spillelister. Når du spiller en sang på nowPlaying, sender den en tweet gjennom din Twitter-konto som inkluderer ikke bare sangtittel, men en # NowPlaying hashtag (Twitter hashtags ikke bryr seg om bokstaver blir aktivert eller ikke), etterfulgt av en kobling til sang på nowPlaying.fm. Hvis en annen Twitter brukeren klikker på lenken, spiller sangen deres. NowPlaying er for tiden i en up-bare betaperioden. Selskapet sendt meg en pressemelding om tjenesten denne morgenen, men forlot mye info jeg har spurt dem om. Hvordan tjener de penger? Kan ikke Pandora, Grooveshark, MySpace, iTunes, osv., legge til denne funksjonen selv? Jeg vil oppdatere dette innlegget med sine svar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar