onsdag 2. desember 2009
Groupon får $ 30M mer for masse kuponger
Groupon, en tjeneste som bruker "kollektive kjøpekraft" å tilby shopping avtaler, har utvidet sin støtte i en stor vei med en ny 30 millioner runde ledet av Accel Partners. Chicago-baserte Groupon sier det er aktive i 26 amerikanske byer. I hver by er det en eneste stor del av dagen, som blir aktivert hvis nok brukere å registrere seg. For eksempel omfatter San Francisco håndtere en 53 prosent rabatt på en vinsmaking for to i Napa - for at avtalen må være aktivert for alle, minst 30 personer måtte melde seg. Du trenger ikke å kjenne de andre, men selvfølgelig hvis det er en avtale om at du er spesielt begeistret for, du har noe insentiv til å fortelle dine venner. (VentureBeat forfatter Kim-Mai Cutler nylig skrev om dette kollektive shopping konseptet, som beskriver en liknende tjeneste fra LivingSocial.) Dette shopping tjenesten er en utvekst av The Point, et område som forsøkte å koordinere denne typen kollektiv handling, men for sosial endring, ikke kjøp. Selskapet tidligere tjente NOK 4.7 million from $ 4.7 millioner fra Rocky Ventures, Old Willow partnere, og New Enterprise Associates. Groupon lansert i november 2008 og sier at brukere har registrert seg for 800000 avtaler på totalt USD 36 millioner i besparelser.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar