torsdag 3. september 2009
Jimdo ønsker å bidra til å bygge en liten bedrift nettstedet
Den nye bølgen av startups tilby gratis, enkel webside-building tools synes å være perfekt for folk som ønsker å bygge et personlig område for moro - tross alt er lette deres største selger punkt-til-bruk, i stedet for en omfattende liste over funksjoner . Men små, ikke-teknikken bedrifter bruker disse verktøyene også, og nå er Jimdo lansere en versjon rettet spesielt mot målgruppen. Hamburg, Tyskland-baserte selskapet har allerede en pro for $ 5 per måned, mens små bedrifter versjonen utvider på pro funksjonene og koster dobbelt så mye. Funksjonene inkluderer to webside domener stedet for bare én, 50 gigabyte lagringskapasitet i stedet for fem, og fem e-postkontoer i stedet for én. Jeg er ikke sikker på om disse funksjonene vil overbevise massevis av bedrifter som de må bytte til Jimdo, men selskapet sier mange av sine eksisterende bedriftskunder sliter med grensene for den pro-kontoen, så det er en stor mulighet til å selge dem en dyrere konto. Kombinasjonen av et gratis nettsted byggmester med flotte funksjoner (for at noen brukere betaler for) er blitt en etablert forretningsmodell for Jimdo, samt konkurrenter som Weebly og Yola. Jimdo tar at modellen ytterligere ved å opprette flere lag enn bare gratis og pro-kontoer. På den annen side, ser det ut Jimdo virksomhet konto mangler en penger for å lage funksjonen - mens den integreres med e-handel verktøy som PayPal, men det har ikke spesifikke verktøy for å lage nettbutikker. Jimdo har reist en undisclosed amount of engel finansiering. Det står det også krysset 1 millioner brukere mark forrige måned, gir det en betydelig brukerbase, men mindre enn Weebly og Yola's.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar