tirsdag 16. mars 2010

Spotify konsernsjef Daniel Ek dodges spørsmålene på amerikanske lanseringen

Spotify konsernsjef Daniel Ek dodged spørsmål om når musikken streaming tjenesten ville komme til USA og i stedet snakket opp neste generasjon av selskapets teknologi på South by Southwest Interactive konferansen i Austin i dag. Tjenesten, som ble lansert i 2008, har nå 7 millioner brukere i land som Storbritannia, Sverige og Frankrike. Selskapet forsøker å endre paradigme musikken forbruk over hele verden ved å tilby gratis reklame-støttet tilgang til streaming sanger. En premie versjon er tilgjengelig for rundt $ 15 i måneden, avhengig av valutakursen i hvert land, omfatter en mobil som bufrer sanger og spillelister. Ek ikke gi noen klarhet på når app ville komme til USA da spurt av Fast journalist Van Buskirk. Han sa bare at den amerikanske versjonen kan bli "litt forskjellig" fra den europeiske én. Han stedet snakket om selskapet kan tilpasse seg raskt utvikler smarttelefonen markedsplass. "Vi har aldri kommer til å være tilfreds med bare en app," Ek sa. "Vi pleier ikke å ta web tilnærming ved å slippe ut tidlig og ofte. Når det gjelder viktige funksjonalitet, bruker vi mye tid på å utvikle det. Han antydet Spotify tilgjengelighet på en rekke enheter, inkludert set-top-bokser og hjem musikkspillere. Tags: musikkstreaming Selskaper: Spotify Personer: Daniel Ek

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar