tirsdag 16. mars 2010

Spotify Daniel Ek: Albumet er ikke død, det er bare mutere

Spotify konsernsjef Daniel Ek delte en rekke datapunkter i dag om sin musikk streaming service. En som fanget min oppmerksomhet var det faktum at 30 prosent av spillelistene bygget på Spotify gjenskape sporet liste over eksisterende full-lengde album. Med andre ord, når brukerne gis frihet til å lage spilleliste hva de vil, en betydelig flere velger å bare høre på album. Igjen, vi snakker om et mindretall (og disse tallene ikke inkluderer juridisk brukere i USA, siden Spotify har ikke lansert her enda), men dette tyder på at i motsetning til hva enkelte har hevdet, digital musikk distribusjon vant ' t helt drepe albumet som et format som folk bruker å høre på musikk. Ek delte det nummeret under sin keynote intervju på South by Southwest Interactive konferansen i Austin. "Jeg er ikke enig [med folk som tror at albumet er død]," sa han. "Jeg tror kanskje prisingen må justeres, er det mange ting som vi må gjøre. Men når jeg ser dem slags statistikk, tror jeg konseptet av et album er definitivt der. Jeg er fascinert å lytte til den, og det synes de fleste av våre brukere også. " Selskaper: Spotify Personer: Daniel Ek

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar