tirsdag 23. mars 2010

Kongregate vokser virtuelle varer inntekter 30 prosent per måned

I tilfelle du ikke har lagt merke til, er virtuelle varer raskt bli forretningsmodellen av valget for online-spill. Et bevis punkt for det er den siste rapporten fra Kongregate, en aggregator av uavhengig utviklet online spill. Kongregate er annonserer i dag at selskapets virtuelle varer mikro-transaksjonsinntekten vokser med 30 prosent hver måned. Det ville være fint om det sagt hva dens inntekter var, men den private San Francisco Selskapet slipper ikke disse dataene. Minst forteller det oss at virtuelle varer fungerer for Kongregate. Veksttakten er imponerende for selskapets Konduit applikasjonsplattform, en virtuell varer plattform lansert i desember i fjor. Med forretningsmodell, kan spillere spille online spill gratis. Men hvis de vil ha visse verdifulle virtuelle elementer, for eksempel bedre våpen eller dekorasjoner, må de rett ut penger for dem. Suksessen av virtuelle varer på Kongregate plattform er gode nyheter, siden det viser selskapet har kunnet pivot fra lavkonjunktur-battered forretningsmodell av reklame til noe mer lukrative. Det er også bra for skaperne av den 25000 spill på Kongregate nettsted. Kongregate sier også det er utelukkende lansere Rester av Redstone, en todimensjonal online spill som spilles i en nettleser. Denne avanserte spill, utviklet av Flipline Studios, var i stand til å generere en effektiv CPM (kostnad per mil, et mål på annonseinntekter per 1000 visninger) på $ 86 på virtuelle element og abonnement inntekter, mens det var i en lukket privat beta. Nå blir frigitt til Kongregate har 8,5 millioner månedlige unike brukere. Tags: virtuell varer Selskaper: Kongregate

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar